سفر بارانی

سفرنامه استانبول قبل از سفر

از اردیبهشت ماه بود که ما در فکر سفر به استانبول بودیم و میخواستیم که تا هوا رو به سردی نرفته یه سفر داشته باشیم که بتونیم از تفریحات آبی هم استفاده کنیم . سفر قبلمون به آنتالیا این رو بهمون ثابت کرد که ترکیه توی تابستان خیلی بهتره و با توجه به روحیمون خیلی بیشتر بهمون خوش میگذره .

اول از همه به فکر گرفتن پرواز افتادم و وقتی از سایت اسکای اسکنر حدود تاریخ سفر رو که میخواستم توی مرداد ماه باشه رو چک میکردم اون زمان یعنی اردیبهشت میشد با حدود 650 دلار کلا" برای هر سه تامون با پرواز اطلس جت بلیط گرفت ولی خوب چون هنوز برنامه کاری میم کاملا" مشخص نبود نشد که از اردیبهشت بلیط رو بخریم . حدود 2 ماه بعدش که از آژانسها و از خود سایت اطلس گلوبال چک میکردم همون قیمت به نفری 380 دلار رسیده بود گه خوب مبلغ بالایی بود و من اصلا" نمیخواستم که این قیمت برای پرواز هزینه کنیم . این شد که گفتیم بذاریم همون نزدیک تاریخ سفر بلیط چارتر با پرواز ایرانی بگیریم . پروازهای ایرانی هم متاسفانه درست بعد از تموم شدن ماه رمضان و تیر ماه یکهو افزایش نرخ پیدا کرد و من حتی واسه تاریخ 29 تیر رفت و 5 مرداد برگشت با پرواز تابان بلیط با قیمت نفری 640 هم پیدا کردم ولی اون رو هم نتونستیم بخریم چون باز برنامه کاریمون جور نبود .

دوباره از هفته اول مرداد من مدام از آژانسها چک میکردم بلیط رو که همون پرواز تابان که مناسبترین نرخ رو همیشه داره به نفری 1200 رسیده بود . اینم بگم که متاسفانه پرواز چارتر ایرانی رو حتما" باید از آژانسها تهیه کرد و نمیشه از طریق سایت خود همون هواپیمایی بلیط رو خرید . همین هم باعث میشه که هر آژانسی یه نرخ بده . یه آژانسی رو پیدا کردم توی مطهری که از همه همیشه نرخش مناسبتر بود و مدام باهاش در تماس بودم تا اینکه برای 15 آگوست رفت و 23 آگوست برگشت به فرودگاه آتاتورک استانبول تونست برام نفری 790 تومان با پرواز تابان بلیط رو بگیره و من حدود 6 روز قبل از تاریخ رفتمون بلیط رو خریدم .

شنبه 15 آگوست ساعت 23 رفت و برگشت 23 آگوست یکشنبه ساعت 2 بامداد .

اینم بگم که پرواز قشم ایر رو من توی فرودگاه هم هواپیماش رو دیدم که خیلی نو و تمیز بود و البته قیمتش بالاتر بود و ظاهرا" پروازاش هم خیلی خووبه ولی ساعت برگشتش یه کم بده و حدود 4 بامداده .

بعد از خرید بلیط نوبت به رزرو هتل بود . من میخواستم که حتما" هتل توی تکسیم باشه و با توجه به سفر قبلی که پدر و مادرم به استانبول داشتند و هتلشون توی آکسارای بود و خیلی از جو اطراف هتل ناراضی بودند و همش به من میگفتند که تکسیم خووبه . از سفرنامه هایی هم که خونده بودم متوجه شدم که هم برای خرید و هم رفتن به هر جایی توی استانبول بهترین جا همون تکسیم هست و تمام جاهای تفریحی که مخصوص فصل تابستان هست از میدون تکسیم سرویس رایگان رفت و برگشت داره و با وجود باری بهتر بود که ما نزدیک به تکسیم هتلمون رو میگرفتیم .

من رفتم سراغ سایت بوکینگ و تاریخ ورود و خروجمون رو زدم و چون اصلا" نمیخواستم که مبلغ بالایی واسه هتل بدیم توی قسمت فیلتر بوکینگ هم رنج قیمت رو زدم تا شبی حداکثر 50 دلار . به هیچ وجه هم دنبال هتل ستاره دار نبودم . فقط ارجحیتم این بود که تا جایی که میشد نزدیک تکسیم باشه . متاسفانه حتی سوییتهای نزدیک تکسیم هم قیمتهای بالایی داشتند و بودند سوییتهای خیلی تمیز و شیک که قیمتاشون هم مناسب بود ولی یا بدون صبحانه بودند که واسه ما سخت میشد و یا اینکه حدود نیم ساعت تا تکسیم فاصله داشتند .  بعد از کلی گشتن و  جستجو یه هتل سه ستاره  پیدا کردم به نام  sen palas.

این هتل توی خیابان استقلال بود که نمره متوسطی داشت توی بوکینگ و توی تریپ ادوایزر هم ازش خیییلی بد ننوشته بودند و اتاق دابل رو با صبحانه برای 7 شب میداد 360 دلار ولی خوب اتاقش هیچی نداشت نه کتری برقی و نه دپوزیت باکس و نه حتی یخچال . من عکسای هتل رو به میم نشون دادم و تقریبا" به ناچار اتاق فری کنسلش رو رزرو کردیم به این شکل که با مبلغ کمی اتاق رو از طریق یه سایت فقط رزرو کردیم و مبلغ رو نپرداختیم . بعد از رزرو من که کلا" اصلا" هتل بهم نچسبیده بود و خیلی راضی نبودم مدام توی سایت تریپ ادوایزر نظرات رو میخوندم که یکی یه جا نوشته بود که فقط 2 تا از اتاقای هتل مثل عکس توی سایتش هست و همین منو خیلی به شک انداخت و حتی به خود هتل هم ایمیل زدم و با توجه به قطعی بودن رزرو ازش خواستم که اتاقی که مطابق عکس توی سایت هست رو برامون نگه داره ولی از طرف هتل جوابی برام نیومد .

خلاصه اینکه دو روز قبل از سفرمون یعنی روز 5 شنبه میم گیر داد که میریم و همون شبونه حضوری یه هتل بهتر میگیریم و منم همش میگفتم که اون ساعت شب و با وجود بچه سخته و اینا و اونم استدلالش این بود که میگفت با وجود باری شاید مثلا" یه روز رو خسته بودیم و خواستیم توی هتل استراحت کنیم و من حاضر نیستم توی یه دخمه بمونم  . این شد که من باز رفتم سراغ سرچ دوباره واسه هتل و چند جا هم پیدا کردم و از روی آدرس روی گوگل مپ هتل هم عکس گرفتم با گوشیم که حضوری بریم و سر قیمت هم چونه بزنیم . تا اینکه دقیقا" روز قبل از سفر یعنی جمعه من یه هتل خیلی نزدیک به تکسیم پیدا کردم که فقط 5 دقیقه تا میدون فاصله داشت و سمت مخالف خیابان استقلال بود و این یعنی از شلوغی دیسکو هم خبری نبود و با یه آف خیلی خوب قیمت رو زده بود 384 دلار واسه 7 شب و جالب اینکه اتاقش همه امکانات رو داشت و نمره 8.2 یعنی خیلی خووب رو توی بوکینگ داشت  ولی خوب فقط یک اتاقش مونده بود و ما باید کل پول رو میدادیم تا برامون اتاق رو نگه میداشتند اسم هتل  nacre residence  taksim بود .

من فوری عکسای هتل رو به میم نشون دادم و اونم گفت که همینو بگیریم و دوباره از طریق همون سایت رزرو با ایمیل صحبت کردم و قرار شد کل پول هتل رو با نرخ روز دلار حساب کنم و به حسابشون بریزم و اونا هم اتاق رو بگیرند برام و در کمتر از نیم ساعت ما هتل رو رزرو کردیم . دیگه خیالمون راحت شد . پروازمون اوکی بود و هتل رو هم همون شد که میخواستیم با یه قیمت خیلی خوب با صبحانه . من بارم رو هم سبک جمع کردم چون میخواستیم که از فرودگاه رو با اتوبوسهای هاواتاش بریم تا تکسیم که به گفته دوست خوبم در وبلاگ سفرجویان( که همین جا باید ازش خیلی خیلی تشکر کنم که کمک زیادی به من کرد ) این اتوبوسها خیلی راحت تا تکسیم توریستها رو جابجا میکنه و نفری هم 11 تله کرایه اش بود و باری هم فری .

من کارهای مربوط به خرید ارز دولتی و آزاد و خرید کمی تله واسه کرایه رفتمون به هتل رو هم روز 4 شنبه انجام دادم و کمی هم غذای آماده هانی خریدم که اگه غذای اونجا باب طبع نبود بتونیم خودمون رو سیر کنیم .

ما خیلی واسه این سفرمون هیجان داشتیم و چون بدون تور هم میرفتیم من یه کم هم دلهره داشتم ولی نمیدونم چه جوریه که با نزدیک شدن زمان سفر  همه  نگرانیها جاشو  به خوشحالی میده و ما روز  حرکت خیلی خیلی ذوق زده و خوشحال بودیم .

پنجشنبه 5 شهریور 1394 | نظرات ()